9 stappen om je zakelijke social media met interessante content te vullen

9 stappen om je zakelijke social media te vullen met interessante content

Social Media Zakelijk — Hoe zorg je dat je zakelijk wat op social media te melden hebt? Daar is een simpel stappenplan voor. Hier zijn de 9 stappen waarmee je jouw zakelijke social media kunt vullen met interessante content.

Stap 1: Maak nieuws

Nieuws maken is de eerste stap naar een interessante vulling van jouw zakelijke social media. Heb je een leuk onderzoek gedaan? Een andere mening dan de rest van jouw collega’s?

Stap 2: Stuur je klanten een bericht

Zodra duidelijk is welk zakelijk nieuws je naar buiten wilt gaan brengen. Eerst het nieuwtje naar jouw klanten!

Stap 3: Stuur een persbericht met foto’s en video naar de media

Daarna wordt het tijd de media te laten weten wat voor nieuws je hebt te melden. Niet bij elk soort nieuws is er een persbericht nodig, maar het zou zomaar kunnen. Lokale media kan interessant zijn, of juist voor vakbladen. Stuur daarbij natuurlijk foto’s en waar mogelijk videomateriaal mee.

Stap 4: Stuur een persbericht naar je zakelijke vrienden

Daar heb je vrienden voor. Om jou te helpen, ook zakelijk en ook voor jouw social media. Stuur het nieuws door middel van een persbericht door naar ze. Wellicht kunnen zij het delen op hun platform en op hun social media.

Stap 5 : Stuur het nieuws naar je zakelijke partners

Wie heeft er alle reden om jou te helpen met jouw succes? Jouw zakelijke partners. Zij bestaan gedeeltelijk omdat jij bestaat. Stuur hen ook het nieuws en vraag hen mee te helpen met het pushen! Vraag hen: deel jij dit ook op social media?

Stap 6: Plaats het bericht op zakelijke persberichtensites

Plaats het bericht op zakelijke persberichten sites. Deze plaatsen het op social media, maar ook jij kan succesvol gepubliceerde persberichten op jouw zakelijke social media plaatsen. Wil je weten welke websites dit zijn? Kijk dan gauw op mijn pagina Persbericht publiceren! 

Stap 7: De perslijst!

Hopelijk heb je een geweldige perslijst. Een lijst met journalisten die je ooit hebben benaderd of die schrijven over jouw vak. (Ineens voel ik inspiratie opkomen voor een nieuwe blog.) Mail deze mensen jouw nieuws door!

Stap 8: Maak printscreens

Maak van elke publicatie een afbeelding, oftewel een printscreen. En publiceer deze, zoals ik deze op Facebook heb gezet.  Dit goede nieuws kun je natuurlijk weer delen op social media.

Stap 9: Deel je nieuws op Facebook, Instagram, Twitter, Google+, je nieuwsbrief, website…

Nieuws is gemaakt om te delen! Zet nu jouw zakelijke nieuws in om: leuke berichten voor op jouw zakelijke social media: Facebook, LinkedIn en Google+. Maak van jouw nieuws een goede foto en plaats deze op Instagram, Facebook en Google+.  (Met een link naar jouw website erbij.)

Zakelijke Social Media – je kunt het wel aanmaken, maar je hebt er pas wat aan vanaf het moment dat je ermee aan de gang gaat! Heb jij nog een tip? Deel hem als reactie hieronder!

Gegarandeerde publiciteit met jouw persbericht?

Wil jij er zeker van zijn dat jouw persbericht voor resultaat zorgt? Ik help je graag. Samen schrijven we het perfecte persbericht en zorgen we ervoor dat het bij de juiste mensen terechtkomt.

Lees meer over het persbericht met gegarandeerde publicatie

In deze vlog vertel ik meer over de kracht van goede pr. Ben je benieuwd wat publiciteit voor jou kan doen? Plan een vrijblijvend, gratis 15-minutengesprek in en informeer naar de mogelijkheden.

Over de schrijver
Jennifer Delano is de meest spraakmakende freepublicityspecialist van Nederland. Met een enthousiast team vakmensen achter zich adviseert ze vanuit een grote expertise en passie voor pr. Schrijft, spreekt, geeft workshops en leert elke dag nieuwe dingen om free publicity aan te trekken.
Jeanet G. Bruining
Door

Jeanet G. Bruining

op 02 Jun 2014

@Jennifer, dank voor je verhaal. De uitvoering loopt automatisch, het grootste struikelblok ligt voor stap 1. H O E M A A K J E N I E U W S ?

Reactie plaatsen