Publiciteit

Voor de één betekent publiciteit: op een cover van een magazine, de ander vergroot zijn of haar business met een interview in een lokale krant...

Free Publicity

Een van de bekendste onderdelen van PR is free publicity. Jennifer Delano herkent wat jouw verhalen zijn die waardevol genoeg zijn om media-aandacht te krijgen. De interviews, gepubliceerde stukken en artikelen die daaruit volgen worden veel meer en beter gelezen, en zijn stukken geloofwaardiger dan advertenties. Want veel mensen herkennen prima het verschil tussen een advertentie en een interview. Daarnaast is free publicity goedkoper om te organiseren in vergelijking met het uitrollen van een dure advertentiecampagnes.

Het allermooiste is: iedereen kan leren hoe je free publicity organiseert!

Free Publicity genereren

Er zijn drie manieren om free publicity te genereren.

Oproepen journalisten

Reageer op oproepen die journalisten online verspreiden

Reageren op artikelen en interviews

Reageer op artikelen die over jouw onderwerp gaan in de media

Persberichten schrijven en versturen

Herken nieuws, schrijf een persbericht hierover en stuur het naar de juiste media

PR Plan

Voordat je met pr start is het verstandig eens na te gaan wat het doel is. Zorg dat je eerst jouw missie / visie / doelgroep duidelijk is. Dat je weet wat je de wereld te bieden hebt én waarom ze bij jou moeten zijn hiervoor. Pas nadat dit duidelijk is: is het verstandig om aan pr te gaan doen. Een overzicht van jouw doelstelling(en) voor jouw doelgroep(en), jouw 7 momenten om de media te gaan en planmatig pr in te zetten - kan een prima basis pr plan zijn om mee te beginnen. Elke minuut gericht op pr is winst als je het vergelijkt met wachten en niets doen!

Ebook

klanten werven door te zorgen dat iedereen je ziet

Je hebt zoveel kwaliteiten om mensen te helpen. Het is toch zonde wanneer jouw potentiele klant je niet inhuurt... omdat ze je simpelweg niet kennen. Voorkom dit vanaf vandaag door jezelf zichtbaar te maken. Door PR in te gaan zetten.

Ontdek de enige
drie manieren

om in het nieuws te komen

Doe je voordeel door jouw gegevens in te vullen en direct toegang te krijgen tot mijn nieuwste ebook. Ontdek met welke geheime methodes bedrijven met succes in de media opvallen en jij dat dus ook kan gaan doen!

PS: Het is deze maand helemaal gratis...