06 juni 2012 

Nationale media aandacht voor Golfrevolutie

Nationale media aandacht voor Golfrevolutie

Twee weken geleden sprak ik Jerry Arens van Golfrevolutie. Hij heeft als missie de huidige golfdoelgroep te veranderen. Ondanks dat hij een witte man is, wil hij het toch anders zien in de toekomst. Hij vroeg zich af waar de vrouwen en waar de mensen met een multiculturele doelgroep zich bevonden. In twee weken tijd riep hij 16 bekende Nederlanders bijeen om een revolutie te ontketenen. 

Nationale pers release voor multicultureel golfen

Hij wilde graag wat Amsterdamse pers erbij betrekken. Ik riep direct: dat kan ook nationaal. Daar was hij het ook mee eens. Het werd tijd om een nieuwe naam te releasen: ‘multicultureel golfen’. Deze bestond nog niet en paste volledig in het plaatje. Ook heeft niemand eerder deze twee termen gebruikt.

Inhoudelijk stevig persbericht

Allereerst ben ik gestart met het opzetten van een inhoudelijk stevig persbericht. Ook hierin heb ik inhoudelijk en met bronnen onderbouwd, de witte golfwereld besproken. Daarna heb ik multicultureel golfen geïntroduceerd. Het doel is te informeren en media te activeren om langs te komen en/of te publiceren.  Het persbericht heb ik na groen licht van de opdrachtgever gestuurd naar mijn contacten.

Bellen én nabellen

Vervolgens heb ik een week van te voren een aantal contacten gebeld (vooral die van BN’ers en leuke foto’s/video’s houden). Een dag van te voren heb ik de grootste redacties nog een keer nagebeld. Toen stond RTL Boulevard, Nu.nl, Telegraaf en fotopersbureaus op de lijst.

Genieten van PR succes

De dag zelf bleek voornamelijk genieten van het PR succes. Ik heb iedereen welkom geheten! De opkomst bleek nog groter dan de aanmeldlijst.  De pers was massaal toegestroomd. Zelfs de roddelpers was aanwezig.

Het leukst is de lijst publicaties doorbladeren. Alle grote kranten publiceerden, net zoals de golfmedia en elke website die celebrity nieuws publiceren. De opdrachtgever was blij met alle aandacht. Hij was tijdens interviews goed in beeld en zijn naam is breed uitgemeten. Hij overweegt om dit tot een jaarlijks event te maken. Ik zie er al naar uit!

Meer informatie over Golfrevolutie: www.golfrevolutie.nl 

Nationale media aandacht pr succes lancering nieuwe naam pr strategie pr-bureau Amsterdam persbericht schrijven persbureaus benaderen journalisten media-aandacht publiciteit publicatie publicaties free publicity

Je las een artikel van Jennifer Delano, freepublicityspecialist en pr-expert

Benieuwd wat free publicity kan doen voor jouw bedrijf? Start met opvallen!

Over de schrijver
Jennifer Delano is de meest spraakmakende freepublicityspecialist van Nederland. Met een enthousiast team vakmensen achter zich adviseert ze vanuit een grote expertise en passie voor pr. Schrijft, spreekt, geeft workshops en leert elke dag nieuwe dingen om free publicity aan te trekken.
Reactie plaatsen